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Inequalities in Access to Early Childhood Education and Care in Sweden


Garvis, Susanne/Lunneblad, Johannes (2018):
Inequalities in Access to Early Childhood Education and Care in Sweden. The Equal Access Study.
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Die vorliegende Expertise befasst sich mit Fragen des Zugangs zu frühkindlicher Bildung, Betreuung und Erziehung (FBBE) in Schweden. Schweden bietet als ein Land mit einer langen Tradition von öffentlich finanzierter Kindertagesbetreuung und entsprechend hohen Betreuungsquoten spannende Anknüpfungspunkte für die Frage nach gleichem Zugang zu Kita. Die Autoren beleuchten diese vor dem Hintergrund aktueller Debatten um Qualität und Fachkräftemangel im schwedischen Kita-System. ------------------------------ The report addresses the question of (un)equal access to early childhood education and care (ECEC) in Sweden. As a country with a long tradition of publicly funded early childhood education as a key part of social policy and high enrolment rates, Sweden offers interesting aspects in terms of accessibility. The authors shed light on access conditions in Sweden, relating them to current debates on ECEC quality and staff shortages.